poniedziałek, 30 stycznia 2017

Jak używać kolorowych korektorów - paletka korektorów Live Love London.


Dzisiejszego posta napisałam w trochę inny sposób niż zwykle - jest to forma poradnika. Zdecydowałam się na utworzenie takiego wpisu ponieważ zauważyłam, że kilka osób znalazło mojego bloga wpisując w wyszukiwarkę frazę "live love corrector palette jak uzywac". Myślę, że seria takich makijażowych poradników zostanie u mnie na dłużej, bo w sumie bardzo miło jest podzielić się swoją wiedzą z kimś innym. Pamiętajcie kochane, że ja jakimś ekspertem nie jestem, a jeżeli robię coś nie tak, lub z czymś się nie zgadzacie to śmiało piszcie w komentarzach - zawsze warto coś poprawić lub nauczyć się czegoś nowego od innych! 

A dla tych, którzy jeszcze nie widzieli posta o paletce: link


Okay, więc posiadamy już taką, lub podobną paletkę kolorowych korektorów. Mamy przed sobą masę barw, pędzelek i w sumie nie wiemy co mamy zrobić. Który odcień powinien wylądować na wypryskach, co na przebarwienia, a pod oczy? Dla niektórych to czarna magia :P

Pierwsze co musimy zrobić to zapoznać się z tym oto kołem barw, tym razem znalazłam jeszcze dokładniejsze. Korzystanie z niego jest banalnie proste - odnajdujemy kolor w jakim jest nasza niedoskonałość, a po przeciwnej stronie znajdować się będzie jego neutralizator. I tak dla np. czerwieni jest to zieleń, a dla fioletu żółć. Następnie należy przypatrzeć się dokładnie swojej twarzy i odnaleźć wszystko, co chcielibyśmy zakryć. Dokładnie zastanawiamy się nad kolorami poszczególnych niedoskonałości. To, co podam wam poniżej powinno być uniwersalne jednak dla każdej osoby, ale warto również zrobić "research" własnej twarzy. :P

Źródło: http://freshome.com/2013/12/09/choose-right-color-palette-home/

Moja tabelka spasowań kolorów korektorów prezentuje się następująco:


1. Jaśniutki róż: przy bladej karnacji, spod której wystaje masa żyłek idealnie nada się do ich maskowania. Będzie dobry również pod oczy, ale tylko jeżeli zasinienia są w kolorze szarości. Przy fioletowych i ciemnych tylko je niepotrzebnie uwydatni.

2. Fiolet: neutralizuje wszelkie przeżółcenia cery, doskonale zadziała na piegi i plamki po słońcu. 

3. Zieleń: tutaj chyba sprawa jest bardzo jasna - przede wszystkim zamaskujemy nim wszelkie wypryski, pryszczole wielkie i małe, zaczerwienienia w okół nosa czy ust. Doskonale zneutralizuje naczynka, na nie jednak radzę nakładać cieniutką warstwę.

4. Żółty: doskonale sprawdzi się pod oczami w przypadku zasinień w kolorze fioletowym, czy wręcz niebieskawym. Tutaj również cienka warstwa tylko dla zneutralizowania koloru - nie chcemy przecież żeby się brzydko zważył pod oczami.

5. Brzoskwinkowy beż: jeżeli komuś dopasowuje się do koloru cery to moim zdaniem można używać go do maskowania "niespodzianek".

6. Korektor o wykończeniu brokatowym: ja osobiście stosuję go w miejscach, gdzie powinien znajdować się rozświetlacz - stanowi on bazę dla normalnych rozświetlaczy w kamieniu. 

7. Ciemny beż: krążą plotki, że komuś udało się nim wykonturować twarz, dla mnie jednak we wszystkich paletkach jakie miałam ten akurat kolor korektora był zbyt ciepły.

8. Niebieski: Ja używałam go dawniej na szaro-pomarańczowe przebarwienia po trądziku, spisywał się świetnie.



Kolorowe korektory nakładam przed aplikacją podkładu, na krem lub bazę - zależy od okazji. Dokładnie rozprowadzam je pędzelkiem i wklepuję palcem lub miniaturową gąbeczką Beauty Blender. Później normalnie nakładam podkład, korektor pod oczy i przypudrowuję całą twarz.

Gwarantuję wam, że po zastosowaniu kolorowych korektorów od razu zauważycie różnicę na twarzy. Mam nadzieję, że mój poradnik okazał się dla was przydatny. Pamiętajcie, że jeżeli się z czymś nie zgadzacie, lub macie inne sposoby na któreś kolory to śmiało piszcie w komentarzach! 

Pozdrawiam,
Rose♥

96 komentarzy :

  1. Bardzo dobrze opracowany post, choć niestety wiedzy tej nie wykorzystam w praktyce :)
    Ja stosuję dwa rodzaje korektorów - antybakteryjny na ewentualne wykwity skórne i delikatny, porcelanowy na okolice oczu i skrzydełka nosa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi nie zawsze się chce używać tylu korektorów, na codzień też sięgam po dwa - pod oczy i zielony na zaczerwienienia. Resztę zostawiam na większe wyjścia, kiedy mam więcej czasu na makijaż 👌

      Usuń
  2. paletka wygląda świetnie . Kiedyś miałam taką z kolorowymi korektorami z Wibo i jakoś się d nich zraziłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówisz o tej "czwóreczce" z wibo? Ja je bardzo lubiłam, bo były kremowe i dobrze napigmentowane. Swojego czasu był to jedyny taki produkt w rossmannie 😋
      Ale wiadomo, każdemu pasuje coś innego. 😊

      Usuń
    2. mi kolory przebijały spod podkładu ale może źle ich wtedy używałam :D

      Usuń
    3. Być może nakładałaś zbyt dużo korektora, albo niedokładnie go rozcierałaś. Albo po prostu akurat korektory nie podpasowały do Twojego podkładu :P

      Usuń
  3. Nie używam ale po Twoim poście mam ochotę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm, bardzo ciekawe :D Będę musiała spróbować jak to się u mnie sprawdzi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałam kupić tą paletkę, ale ostatecznie się nie załapałam już na nią w Rossmannie :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Super wpis:) muszę zapalować na tą paletkę:) jest super:*

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczna paletka :) Może się na nią skuszę jak wykończę kółeczko korektorów z Wibo!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam ochotę na takie korektory, bo to i owo czasem muszę zakryć na mojej twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. mam kilka kolorowych w paletce, przyznam szczerze, że żadnego do tej pory nie użyłam... :D
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może skusisz się przy jakimś większym wyjściu na zabawę z kolorami?

      Usuń
  10. Genialny post! Ja mam dość podobne korektory! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny post!! Ostatnio trzymałam tą paletkę w ręce... jednak przez to, że nie znałam zastosowania pewnych kolorów (tak przyznaję się bez bicia, nie znałam !! ) odłożyłam ją na miejsce.. Dziś żałuję !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, to spóźniłam się z postem :C
      Ale może jeszcze uda ci się taka, czy podobna upolować, to wiedzą się przyda. Bardzo mi miło, że post ci się spodobał

      Usuń
  12. Ja używam tylko zielonego i cielistego ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do codziennego makijażu, z powodu lenistwa i braku czasu, również używam tylko dwóch. Ale na większe wyjścia sięgam po cały przekrój barw

      Usuń
  13. Nigdy nie korzystałam z kolorowych korektorów :) Jedynie ze standardowego, cielistego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja korzystam i bardzo polecam :)

      Usuń
    2. Zawsze można spróbować - a nuż Ci się spodoba :)

      Usuń
  14. Wooow nawet nie wiedziałam, że istnieją kolorowe korektory! :D Choć faktycznie jak się zastanowić nad niwelowaniem niechcianych odcieni według palety barw to od razu nabiera to sensu :D Genialna sprawa, na pewno w przyszłości spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  15. Więcej takich poradnikow. Wyszło świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo dziękuję Ci za ten post :) mam niewielką wiedzę, jeśli chodzi o makijaż, czy samo w sobie używanie kosmetyków, więc taka wiedza jest dla mnie bardzo przydatna :)
    pozdrawiam
    http://zyciejakpomarancze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że ten post okazał się dla ciebie przydatny ♥

      Usuń
  17. Thanks a lot :D

    awesome review :D curious to try

    NEW TIPS POST | 5 Steps to Have Perfect Lips All Year.
    InstagramFacebook Oficial PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Try and let me know if you liked colour correcting :D

      Usuń
  18. ja CI się przyznam że nigdy takich korektorów nie używałam xd

    OdpowiedzUsuń
  19. Zastanawiałam się nad taką paletką :D Fajnie wygląda, choć ja za często po korektory nie sięgam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze warto taką mieć na większe wyjścia :D

      Usuń
  20. Używam tylko kryjącego, cielistego korektora na wypryski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe ja ostatnio nawet takiego nie używam:)

      Usuń
  21. Najczęściej używam zielonego korektora, świetnie kryje zaczerwienienia :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak się znam na pielęgnacji, tak makijaż jest dla mnie czarną magią :D Nawet nie wiedziałam, że istnieją takie paletki korektorów. Bardzo fajnie i w prosty sposób to wszystko opisałaś, już nie jestem taka zielona jak byłam przed :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No a ja znowu na odwrót. Makijaż mam w jednym paluszku a pielęgnacja to moja zmora. Chociaż jakoś ostatnio zaczynamy się dogadywać :D

      Usuń
  23. paletka wygląda fajnie, jednak dla mnie makijaż to czarna magia ;p dopiero stawiam piersze kroki w tym temacie ;p
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  24. Thanks a lot :D

    this brand seems to be fantastic my dear !

    NEW REVIEW POST | Sea Greece: Gel and Scrub – Organic Product to Know.
    InstagramFacebook Oficial PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Dla mnie bardzo przydatny post bo jak do tej pory zawsze miałam problem z używaniem tych kolektorów :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/01/jak-zrobic-artystyczny-niead-na-gowie.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że Ci się przydał! ♥

      Usuń
  26. Pierwsze słyszę o takich korektorach i jestem w szoku :D z chęcią wypróbowałabym taką paletkę, piękne kolory w sam raz dla mnie :D

    bardzo pięknie dziękuję, mam nadzieję, że to nie koniec moich sukcesów blogowych :D :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może uda Ci się upolować taką :D

      Usuń
  27. Rzadko używam korektorów więc i taka paleta nie miałaby u mnie zbyt wielkiego zastosowania.

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo przydatny post. Ja mam problemy zawsze z sińcami :D Żaden kolor nie pasuje mi pod oczami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popróbuj któryś z tych wymienionych w poście! :)

      Usuń
  29. Dla mnie to ciemna magia,chociaż po przeczytaniu Twojego poradnika czuję się jakby mniej zielona w tym temacie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. świetna sprawa ta paletka :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja na razie mam tylko paletkę korektorów z Wibo - tą małą podstawową i w sumie mi to całkowicie wystarcza a nawet by wystarczał tylko zielony i jasny beż :D Rzadko używam korektorów. A ta paletka ma ich tyle, że w sumie racja - gdybym nie przeczytała tego postu to bym nawet nie wiedziała jak jej użyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię to kółeczko z Wibo :)

      Usuń
  32. U mnie jedynie zdałby się "pomarańcz" tudzież brzoskwinia pod oczy na zasinienia :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Nigdy nie wiedziałam jak używać takich korektorów. Świetny post :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Chyba czas zainwestować w taką paletę korektorów :) Fajny i pomocny wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo dobry post, można poszerzyć swoją wiedzę;) zostaje i zapraszam do grona moich obserwatorów;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo przydatny i dobrze napisany poradnik. Chociaż całe szczęscie mi wystarcza zwykły korektor rozświetlający :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę wrócić do takiego korektora! Bo ostatnio pod oczami u mnie lądują coraz cięższe produkty. A wszystko przez te sińce...grr.

      Usuń
  37. czarna magia albo raczej kolorowa :D

    Pozdrawiam i życzę miłego dnia :)
    ANRU,

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo mi się ten post przyda! dziękuje <3
    obserwuję kochana <3

    OdpowiedzUsuń
  39. Śliczna paletka, świetna kolorystyka! :)

    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. Szczerzę to zawsze się zastanawiałam do czego są poszczególne korektory i to jeszcze w takich odcieniach.
    Dzięki Tobie już wszystko wiem! ;)
    Pozdrawiam♥

    http://kammage12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Świetny i bardzo przydatny post :)
    Ta paletka wygląda świetnie!
    Gingerheadlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Nigdy nie używałam kolorowych korektorów. Twój post okazał się w tym względzie bardzo przydatny. Objaśniłaś mi sprawę i teraz nie jest to już dla mnie taka czarna magia. Może kiedyś skuszę się na użycie takiego rodzaju kamuflażu niedoskonałości.
    Zostaję u Ciebie na dłużej, ponieważ spodobało mi się na Twoim blogu. :)

    Pozdrawiam ♥
    Włosowe Inspiracje

    OdpowiedzUsuń
  43. bardzo fajny i przydatny post, te kolory są świetne kiedyś nie miałam pojęcia dlaczego niektóre korektory są na przykład zielone:D

    http://ameliarejmi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że post Ci się spodobał ♥

      Usuń
  44. U mnie zielony i różowy korektor się nie sprawdza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda :/ Może odcień koloru nie ten...

      Usuń
  45. Ja mam taką paletę z Technic, głównie używam zielonego i żółtego :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Nie używam korektorów, ale zawsze zastanawiałam się do czego te wszystkie kolory! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To teraz już nie będziesz musiała się zastanawiać! :)

      Usuń
  47. Thanks a lot :D

    you always have the best posts!

    NEW TIPS POST | What is better: Foundation or BB Cream?
    InstagramFacebook Oficial PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  48. Mam podobną paletkę ale z Golden Rose. Bardzo lubię używać brzoskwiniowo-pomarańczowego koloru na zasinienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te z golden rose muszę koniecznie wypróbować!

      Usuń
  49. Takiego wpisu szukałam ! Ps. paletka cudna !

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każde jedno słowo, które tu pozostawisz. Każdy komentarz wiele dla mnie znaczy, ponieważ buduje we mnie poczucie, że nie piszę tylko dla siebie, ale i dla Was.

Pozdrawiam,
Rose♥

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.